MENI NAJBLIŽA – mobilna aplikacija Komercijalne banke

Komercijalna banka je jedina banka u Srbiji i jedna od retkih u regionu koja je odlučila da uloži ljudske i materijalne resurse kako bi mobilni kanal pokrili 100%.

Pored njihovog prisustva u mobilnoj areni, ova kompanija jako dobro komunicira i preko ostalih digitalnih kanala.

Prisutni su na svim društvenim mrežama i imaju značajan nivo aktivnosti na FacebookuTwitteruYouTube-u. Takođe, imaju i vode svoje profile i na LinkedInu Google +.

Community manager je na nivou zadatka. I ne samo on već ceo tim koji se stara o digitalnom marketingu.

Pre par nedelja, Komercijalna banka je u okviru promocije aplikacije #MeniNajbliza organizovala prvi TweetUp događaj o čemu je skoro pisao marketingitd.com.

Korporativni sajt izgleda prilično pristojno, sa svim informacijama o banci i njenoj ponudi, i takođe, sada već podrazumevani alat (sve banke ga imaju) za e-Banking.

Servis kompanije Telenor – PlatiMo – je pionir mobilnog plaćanja u Srbiji. Komercijalna banka je od početka podržala projekat i omogućila servis svojim klijentima.

U mobilnoj areni, ova banka poseduje mobilni veb portal, m-banking mobilnu aplikaciju, kao i korporativnu brendiranu mobilnu aplikaciju.

Mobilni veb portal koji mogu da koriste i mobilni uređaji starije generacije. Sadrži apsolutno sve osnovne funkcije koje su potrebne korisniku u pokretu.

Android aplikacija za mobilno bankarstvo

Mobilne aplikacije za Android i WindowsPhone. Čeka se verifikacija App Store-a kako bi se pojavila i verzija za iOS

 

Možete ih downloadovati skeniranjem ovih QR kodova:

Meni najbliza Android aplikacija

Meni najbliza Windows Phone aplikacija

 

 

 

 

 

 

Obzirom da su na pravi način pokrili pre svega mobilne, ali i druge digitalne kanale komunikacije sa klijentima, želeli smo da direktno sa njima, ljudima koji vode ovaj sektor u Komercijalnoj banci porazgovaramo o njihovom najnovijem uspešnom dostignuću. Dragan Nedeljković iz odeljenja tržišnih komunikacija marketing sektora Komercijalne banke je, specijalno za vas koji pratite ovaj blog o mobilnom marketingu, dao odgovore na naša pitanja.

P: Za banke se veruje da su veliki i tromi sistemi i da svaka velika promena iziskuje puno vremena potrošenog na masu odobrenja, revizija i internih komunikacionih procedura. Kada se javila ideja da pored ostalih digitalnih kanala na kojima je prisutna, Komercijalna banka treba da bude prisutna i na mobilnim platformama? Koliko je vremena prošlo od ideje do realizacije kada je u pitanju kreiranje mobilne aplikacije?

Nesumnjivo je da postoji potreba da se prati trend koji diktiraju klijenti nove generacije, i postojeći i potencijalni, kao i trend poznatih svetskih banaka, koje već uveliko nude svojim klijentima aplikacije za mobilne uređaje. Na ovaj način unapredili smo imidž Komercijalne banke, kao jedne od najvećih banaka u Srbiji i privukli mlađe klijente, na koje banka mora da računa u budućnosti. Aplikacija na mobilnim uređajima je inicijalno namenjena široj populaciji (ne samo kllijentima Banke) s obzirom na to da pruža mnoštvo informacija, kao što su nalaženje najbližeg bankomata i ekspoziture Banke, uvid u kursnu listu, kreditni kalkulator, konvertor valuta, kao i kontakt informacije shodno proizvodu za koji je klijent zainteresovan.

P: Ko su ljudi koji su radili na mobilnim aplikacijama i koliku ste pomoć imali od strane spoljnih saradnika?

Projektni tim se sastojao od desetak članova. Naše kolege iz IT sektora Komercijalne Banke, su razvile mobilne aplikacije za sve tri platforme (Android, iPhone i Windows Phone), a u saradnji sa konsultantima iz Microsofta smo implementirali Windows Azure (Cloud) okruženje, kao i Windows Phone aplikaciju, tako da se sve tri mobilne aplikacije oslanjaju na Cloud.

 

Kompletan projekat je implementiran primenom agilne Scrum metodologije, sa jasno definisanim Product Backlog-om i Sprint-ovima uz korišćenje integrisanog ALM („Application Lifecycle Management“) okruženja – TFS („Team Foundation Server“) 2012.

P: Na koji način ste odlučili šta će biti sadržaj koji će se nalaziti u mobilnoj aplikaciji? Šta su bili prioriteti i čemu se posvetilo najviše pažnje?

Pre samog početka rada na aplikaciji Meni najbliža, ali i u toku izrade, istraživali smo koje bi informacije i servisi bili najbitniji korisnicima. Osim informacija o Komercijalnoj banci, podataka o najbližim bankomatima, ekspoziturama, kreditnom kalkulatoru, konvertoru valuta, integraciji sa sms servisom, želeli smo da proširimo aplikaciju tako da je mogu koristiti i klijenti drugih banaka, time što smo uključili podatke o najbližim bankomatima i kursnim listama ostalih banaka.

P: Vaša Android aplikacija je jedna od retkih domaćih korporativnih mobilnih aplikacija koja beleži više od 10.000 downloada, budite ponosni na taj uspeh. Na koji način ste radili na njenoj promociji, ko vam je u tome pomogao i koji vid promocije vam je doneo najbolje rezultate?

 

 Aplikacija Meni najbliža je namenjena klijentima Komercijalne banke i svim ostalim građanima. Činjenica da je namenjena široj populaciji, obezbedila je veći potencijal aplikacije. Kvalitetni servisi i informacije koje nudi, uz malo promocije preko društvenih mreža obezbedili su dobitnu kombinaciju za uspeh. Ponosni smo na dosadašnji rezultat i ostvarenih više od 10.000 instalacija. Konstantno radimo na daljim unapređenjima aplikacije i pridobijanju novih korisnika. Do sada je projekat impelementacije mobilnih aplikacija za sve tri platforme i implementacije Cloud okruženja u Komercijalnoj Banci, već uspešno predstavljen u saradnji sa Microsoft-om na Start konferenciji na FON-u. Takođe, u saradnji sa Microsoft-om, za ovu godinu je planirano prezentovanje projekta na svim većim IT konferencijama u Srbiji i regionu.

 

P: U ovom trenutku je penetracija smart telefona u Srbiji ne više od 20%. Prilikom kreiranja mobilne strategije kompanije, često se polazi od kreiranja mobilne verzije korporativnog sajta, a tek se nakon toga kreira i mobilna aplikacija. Kakav je vaš plan što se tiče korporativnog veb sajta za budućnost?

 

Imajući u vidu aktuelne trendove, očekujemo da će u bliskoj budućnosti broj smart telefona i tablet uređaja biti značajno veći, pre svega zbog dostupnosti kroz ponude mobilnih operatera. Iz tog razloga, u narednom periodu, u planu je redizajn sajta Banke koji će omogućiti da svi sadržaji budu potpuno prilagođeni svim uređajima sa kojih posetioci mogu pristupati. Želja nam je da korisničko iskustvo podignemo na viši nivo bez obzira na način pristupa sajtu.

 

Još pre pet godina, Komercijalna banka je lansirala posebnu, prilagođenu verziju sajta m.kombank.com za mobilne telefone koji nisu „smart uređaji“. Ovaj mobilni sajt je veoma jednostavan za korišćenje i pruža neophodne informacije o Banci.

P: Kada se moze očekivati verzija aplikacije za iPhone?

 

Aplikacija za iPhone je takođe razvijena i spremna za postavljanje na App Store. Trenutno je u statusu verifikacije kod Apple-a, tako da uskoro očekujemo da će i ona biti dostupna za korišćenje.

 

Nema sumnje, top menadžment Komercijalne banke je među prvima uvideo značaj prisustva i komunikacije putem digitalnih kanala. Značajan deo toga je upravo mobilni kanal i strategija koja garantuje održivost sistema u godinama koje dolaze. Često je mnogo bitnije da si u nečemu prvi, nego najkvalitetniji. Međutim, činjenica je da je spektar usluga koje pruža ova domaća banka daleko od ne-kvalitetne.

 

GOOD JOB GUYS!

Keep on same direction!

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.