Mobilna strategija za primer – EXIT festival

Do početka EXIT-a, najvećeg muzičkog festivala na ovim prostorima, ostalo je još par dana. Dobro uhodan tim organizatora je verovatno i ove godine dao sve od sebe da posetiocima pruži još jedno nezaboravno iskustvo.

Deo tog nezaboravnog iskustva će svakako činiti jako dobro osmišljena mobilna strategija, kojom su organizatori želeli da posetiocima Exita putem mobilnih telefona omoguće brz i jednostavan uvid u sva festivalska dešavanja, ali i mnogo više od toga.

O mobilnoj strategiji kreiranoj za posetioce Exit festivala, razgovarali smo sa Petrom Savićem, koji je CEO kompanije Supreme Factory i čovek koji je pored ovog, jedan od učesnika u kreiranju i nekih drugih, veoma poznatih projekata kao što su Internet Republika, Share i Open Data.

P: Koja je bila osnovna logika kojom ste se vodili prilikom kreiranja mobilne strategije za „Go Exit Mobile!“?

O: Želeli smo da, nezavisno od mobilne platforme na kojoj funkcioniše mobilni telefon posetioca Exita, pružimo korisničko iskustvo koje će zadovoljiti pre svega njihove osnovne potrebe. Veliki broj ljudi koji dolazi na Exit ima ili iPhone ili Android, tako da smo pre svega kreirali mobilnu aplikaciju koja radi na ovim platformama. Za one koji ne koriste ni jedan od pomenutih operativnih sistema, kreirali smo sajt koji je optimizovan za prikazivanje na ekranima mobilnih telefona. Ukoliko preko internet browsera svog mobilnog telefona odete na http://exitfest.org sistem će prepoznati da pristupate sa mobilnog uređaja i prebaciti vas na adresu http://m.exitfest.org

P: Dakle, informacijama o Exit festivalu na brz i jednostavan način mogu da pristupe korisnici svih tipova telefona, nebitno da li imaju smartphone ili featurephone, bitno je samo da pored telefona imaju i mogućnost korišćenja mobilnog interneta?

O: Ukoliko neko želi da pristupi mobilnom websajtu ili želi da koristi sve funkcionalnosti mobilne aplikacije, mora da ima i aktivnu internet konekciju. Međutim, ovde smo razmišljali o stranim državljanima koji mogu imati velike troškove ukoliko u romingu koriste internet saobraćaj, te smo omogućili korišćenje mobilne aplikacije i u off-line režimu. Sa druge strane mi svakodnevno ubacujemo nove sadržaje, tako da je potpunije korisničko iskustvo ukoliko korisnik ima mogućnost da koristi mobilni internet. Na taj način će moći da prati novosti, da sluša novu muziku, gleda novi video itd. Takođe, u aplikaciji postoje korisne mape sa binama, bankomatima, besplatnim WiFi zonama i ostalim korisnim informacijama koje ćemo vremenom ažurirati.


P: Ovo nije prvi pokušaj kreiranja mobilne aplikacije sa društvenom mrežom za Exit festival?

O: Tako je. Prvobitna platforma MyEXIT datira iz 2007. godine i za nju smo dobili razna priznanja i nagrade i koristilo ju je preko 40.000 korisnika.


P: Aplikacija u sebi ima razne tipove multimedijalnih i interaktivnih sadržaja, čega sve tu ima?

O: Ima apsolutno svega: video klipova, slika, teksta i muzike.

Muzika u aplikaciji može da se sluša i kontroliše sa bilo koje stranice, a sam sadržaj su snimci sa prošlogodišnjih edicija festivala, kao i ceo EXIT Label opusa, sa više od 30 izdanja najboljih bendova iz regiona, a koji su takođe besplatni i za download. Takođe, korisnici će moći da uploaduju fotografije uslikane kroz EXIT razglednice „Photo Cards“.

Aplikacija će tokom festivala sadržati EXIT live stream, sa tvitovima u realnom vremenu, svežim fotografijama sa Flickra, live streamingom sa YouTube, zvucima festivala sa SoundCloud itd.

P: Da li postoji nešto što je dodatna vrednost za korisnike mobilne aplikacije u odnosu na ljude koji je ne budu koristili?

O: Naravno. Da bi motivisali ljude da na svoje telefone preuzmu mobilnu aplikaciju smislili smo nekoliko zanimljivih aktivnosti. Korisnici MyEXIT sekcije koji budu imali najviše poena dobiće GOLD VIP ulaznicu za EXIT, a poeni i bedževi koji se sakupljaju se mogu dobiti na razne načine. Aplikacija sadrži skrivene sadržaje koji se mogu otkljulati samo sa Social Unlock opcijom. Takođe, spremili smo igru traženja skrivenog blaga gde će ljudi moći da traže skrivene QR kodove po tvrđavi i na taj način otključavaju sadržaje sa nagradama.

P: U kojoj meri je aplikacija dragocena za posetioce iz inostranstva?

O: Već smo pomenuli offline režim koji štedi novac korisnika koji su u romingu. Pored toga, kroz aplikaciju strani posetioci mogu da saznaju informacije o ambasadama, transportu, kako doći do Novog Sada, lokalne informacije, gde i kako kupiti karte, menjati nova, jesti i piti, informacije vazane za EXIT Village, šta sme a šta ne sme da se unosi na festival i mnoga druga često postavljana pitanja.

P: Na koji način je zammišljena direktna komunikacija sa korisnicima aplikacije, odnosno kako korisnici mogu da budu najbrže obavešteni o eventualnim promenama, novostima i drugim informacijama od značaja?

O: Pre svega, aplikacija podržava sistem in-app notifikacija pomoću kojih korisnici mogu da saznaju neke važne informacije onog trenutka kada one postanu aktuelne, odnosno kada ih administratorski tim kroz aplikaciju pošalje svim korisnicima. Npr. na ovaj način korisnici mogu da saznaju da li je nastup nekog izvođača odložen ili je došlo do nekih drugih promena. Takođe, postoji i newsletter na koji korisnici mogu da se prijave i da putem emaila redovno dobijaju informacije od značaja. Korišćenje ovih funkcionalnosti je opciono, tako da kroz podešavanja u okviru aplikacije, korisnik lako može da se za iste prijavi ili odjavi.

P: Koncept je zaista dobro zamišljen i sadrži različite segmente mobilnog marketinga. S obzirom da je aplikacija besplatna za download, da li postoji strateški plan koji bi omogućio da aplikacija može da zarađuje, bilo kroz banere i mobilno oglašavanja ili kroz neki m-commerce / m-payment mehanizam? Sponzori EXIT-a, ali i neki drugi bi možda bili zainteresovani za ovaj dodatni kanal reklamiranja?

O: EXIT je uvek ulagao u nove tehnologije, tako je i 2009. godine postojala iPhone i Java aplikacija koja je bila besplatna za preuzimanje koja je u sebi imala Augmented Reality. ROI je u ovom slucaju saradnja sa nasim partnerima YouTube, SoundCloud, gde smo napravili cutting edge aplikaciju za korisnike festivala. Aplikacija ce uvek biti besplatna, a sto se tice banera i reklamiranja, necemo koristiti push strategiju.

P: I za sam kraj, reci nam koje su tehnologije korišćene za kreiranje ove mobilne aplikacije, koliko ljudi je na njima radilo i šta je predstavljalo najveći tehnološki izazov prilikom njihovog razvoja.

O: Na aplikaciji je radilo oko 10 ludi, programeri iz Fermi Coding, dizajneri iz HappyNoviSad, i kolega iz Holadije Harro Van de Beek.

Od tehnologija smo koristiti rss2.0 feedove, xml feedove, i API od nasih partnera YouTube, SoundCloud i MobileRoadie. Za foto galerije smo se povezali sa Flickr i Instagram API.

Skenirajte QR kod da bi ste preuzeli mobilnu aplikaciju

EXIT festival je veoma „zahvalan“ tip događaja za uvezivanje različitih interaktivnih i multimedijalnih sardžaja u jedinstvenu mobilnu strategiju. Upravo to su shvatili i organizatori Exita i zajedno sa Petrom i ekipom napravili zaista sjajnu stvar. Želimo im veliki broj downloada aplikacije, zadovoljne korisnike i veliki buzz o onome što su uradili. Nadamo se da smo im barem malo pomogli u tome.

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.