Prva pomoć za sve – mobilna aplikacija Crvenog krsta

Krajem prošle godine dva sjajna momka iz beogradskog Crvenog krsta su došli na fenomenalnu ideju. Želeli su da svoje znanje, teorijsko i praktično, pretvore u digitalni džepni priručnik u vidu Android aplikacije koja nekome može da spasi život. Android aplikacija “Prva pomoć za sve” je skup hitnih mera koje u kratkom vremenskom roku mogu pomoći svakome, bez obzira da li je završio kurs prve pomoći ili nije.

Upravo smo o tome razgovarali sa jednim od njih, Nikolom Jovanovićem (stručni saradnik na programu prve pomoći i delovanja u nesrećama), koji nam je otkrio neke zanimljive detalje i planove vezane za ovu mobilnu aplikaciju.

P: Odakle ideja da Android mobilna aplikacija može da bude zanimljiv i koristan “content” za vlasnike smart mobilnih uređaja?

O: Smatrali smo da je svakome, makar nekad u životu, bila potrebna pomoć. Da li da je pruži, ili da njemu bude pružena, a resursi u vidu treninga, udžbenika ili nekih drugih izvora su ili predugački, ili preskupi. S druge strane Crveni krst kao organizacija ima Javno ovlašćenje Vlade republike Srbije da se bavi promocijom i obukom prve pomoći.  Sve veći broj smart telefona predstavljao je idealnu platformu, kako da za što manje vremena uz minimalne troškove povećamo bezbednost gradjana u Srbiji i regionu. Želeli smo da za kratko vreme, besplatno, pomognemo svima onima kojima će sutra možda biti potrebna neka vrsta pomoći.

QR kod za download Android aplikacije

P: U kojoj meri mobilna aplikacija olakšava vaš rad u Crvenom Krstu?

O: Rezultati su već vidljivi. Ljudi nas zovu, komentarišu i daju nove predloge za update, što je najbolji pokazatelj da smo postigli osnovni cilj, a to je da podignemo nivo svesti o važnosti poznavanja prve pomoći kao lične kulture svakog čoveka.

P: Ko su ljudi koji su radili na mobilnoj aplikaciji?

O: Tim ljudi koji je radio na aplikaciji je tim od 10 profesionalaca i volontera Crvenog krsta, kao i inženjera iz “TI computers”, koji su pokušali da nam izađu u susret sa svim našim zahtevima i idejama. Gledali smo da tim bude sastavljen od ljudi koji su zdravstveni profesionalci, iskusni spasioci kao i potpuni laici u oblasti prve pomoći, jer njima je ova apliakcija najviše i namenjena. Svako iz svog ugla, sa predlozima doprineo je da ona dobije konačni oblik.

Opcija “Korak po korak” koja vodi do uspostavljanja anamneze u situacijama kada nismo sigurni o kojoj se povredi radi je predlog jednog volontera, člana tima koji je primetio da vrlo često kod nekih akutnih stanja (npr. astma ili zapadanje zalogaja) dolazi do zabune u prepoznavanju povrede a samim tim i pogrešnog tretmana. Dugme za direktan poziv hitnim službama, npr, je prositekao iz namere da se prevaziđe nepostojanje jedinstvenog 112 sistema u Republici Srbiji i sl.

P: Koliko tačno downloada imate u ovom trenutku i da li imate strategiju promocije vaše aplikacije u vremenu koje je pred vama?

O: Danas smo na skoro 2000 dowload-ova, fali nam još nekoliko da dostignemo  ovu cifru. Dowload ide mnogo brže nego što smo mislili i trenutno smo na 177. mestu Google Play liste po broju downloada u ovom mesecu, a aplikacija je “u etru” svega desetak dana.

Promocija aplikacije se planira u nekoliko pravaca, offline i online. Recimo, u pregovorima smo sa GSP Beograd da u njihovim autobusima preko validatora Bus-plusa šaljemo na svakih sat vremena po jednu temu, tj kako zbrinuti odredjenu povredu, sa kompletnim video snimkom kao u aplikaciji. Da naš poster sa QR kodom bude postavljen na sve panoe unutar buseva a takodje i da uz bus plus kartice budu distribuirani flajeri sa QR kodom i predstavljanjem kako aplikaciju downloadovati.

Što se tiče promocije na TV stanicama, do sada smo najbliži dogovoru sa TV stanicom Studio B, dok Radio Beograd  nije imao sluha za ovako nešto.

P: Da li je u planu kreiranje aplikacije za iOS i Windows Phone 8 platformu?

O: Jeste, u kontaktima smo sa lokalnom kancelarijom Microsofta koji je ponudio besplatnu adaptaciju za Windows operativni system i besplatan hosting na njihovom marketu. iOS za sada neće biti pokriven, jer je taj process preskup trenutno a broj itelefona u Srbiji nije veliki kao kod Androida, dakle samo iz razloga rentabilnosti.

P: Da li Crveni Krst planira da u narednim verzijama aplikacije doda neke funkcionalnosti, i ako da, koje?

O: Prvi update 1.0.1 planiran je za jun mesec. U njemu će se nalaziti dobar deo predloga koje smo dobili od naših korisnika, kao i stvari koje nismo stigli da stavimo u prvu verziju. Najveća novina biće deo koji će se baviti isključivo prvom pomoći kod dece. Time pokušavamo da pomognemo roditeljima i vaspitačicama u vrtićima, jer se veliki broj povreda kod dece dogadja upravo na tim mestima. Takodje, GPS pozicioniranje telefona sa kog se zove Hitna pomoć, jer vrlo često nailazićemo na povredjene osobe i kada nismo u svom gradu, što je slučaj na velikim muzičkim manifestacijama, sportskim dogadjajima i slično.

Proširićemo deo koji se tiče nesreća. Želja nam je da skrenemo pažnju na male nesreće koje se dešavaju svakodnevno na teritoriji Beograda i Srbije – poznatim kao “silent disasters”. Pre svega tu mislim na poplavljena naselja blizu reka, požarima u zgradama kada ljudi ostanu bez krova nad glavom, klizišta koja poruše jednu ili dve kuće.

Mediji se bave samo katastrofama koje su većih razmera, ali verujte, malih, silent nesreća, ima zaista mnogo, a naš cilj je da kratkom porukom u vidu info-a, u saradnji sa sva tri Srpska mobilna operatera organizujemo male kampanje i da korisnici mogu donacijom od 10,00 dinara slanjem sms-a pomoći Crvenom krstu Beograd u obezbedjivanju paketa hrane, higijene ili ćebadi i dušeka za ugrožene u  prvom momentu dok se Država ne pozabavi njihovim problemima.

Iako vas toplo savetujemo da downloadujete ovu aplikaciju, iskreno se nadamo da vam neće nikada zatrebati. Ipak, dobro je imati je, zlu ne trebalo.

Jedno je sigurno: Nikola i njegove kolege iz beogradskog Crvenog krsta su zadali domaći zadatak javnom sektoru u Srbiji i zemljama u okruženju. Imali su, pre svega dovoljno svesti da prepoznaju značaj kreiranja jedne ovakve mobilne aplikacije, a zatim i podršku kolega i partnera u realizaciji ovog društveno odgovornog projekta koji je od velikog značaja za čitavu zajednicu.

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.