Zašto poznate ličnosti treba da imaju svoju mobilnu aplikaciju?

Zvezdano nebo Srbije je puno kojekakvih zvezda. Neke su mega zvezde, neke su zvezdice, neke su padalice. Neke su seljebritis, a druge su pak – celebrities. Pre malo više od pola godine mnoge lokalne javne ličnosti su, na nagovor iskusnih tviteraša (kao što su @torbica, @eniac itd.) počeli da koriste Twitter u svrhu samopromocije. Uglavnom su se, manje više, dobro i brzo snašli u korišćenju ovog komunikacionog kanala i preko noći počeli da postaju „uticajni tviteraši“ sa velikim brojem follower-a. Upravo je to postalo merilo koliko je ko među njima uticajan i ko ima više follower-a (fanova), pa su, kako to uvek biva, počela i dan danas traju razna prepucavanja. Ipak, to je neka druga priča… Trend Twitter manije se proširio ubrzo i na druge tipove poznatih ličnosti, a ne samo na pevače. Glumci, novinari, političari, TV lica, starlete, sportisti i mnoge druge, manje ili više poznate ličnosti su počele da komuniciraju na ovaj način sa svojim fanovima, odnosno follower-ima.
Zašto na blogu o mobilnom marketingu govorimo o Twitteru i poznatima? Twitter se kao komunikacioni kanal uglavnom koristi na mobilnim uređajima. Mnogi brendovi i kompanije ga koriste i kao marketinški kanal, samim tim korišćenje Twittera može da se svrsta u mobilni marketing. Pored toga što je besplatan, ne treba puno vremena i prilično je jedostavno otvoriti nalog na Twitteru.

Međutim, uz malo veći trud i napredne tehnologije neke poznate ličnosti su otišle korak dalje od pukog korišćenja Twittera. Jedan od njih je Željko Joksimović (@ZZeljko) koji već par meseci ima brendiranu mobilnu aplikaciju za iOS i Android. O tome smo razgovarali sa Nebojšom Radovićem (aka Eniac), momkom koji je kreirao i razvio ovu mobilnu aplikaciju.

P: Nebojša, Željko je definitivno prva domaća javna ličnost koja ima svoju brendiranu mobilnu aplikaciju. Ko je i kako došao na ideju da je Željku potrebna zvanična mobilna aplikacija?
O: Željko je veliki fan novih tehnologija i voli da je u toku sa aktuelnim trendovima. Kako je, kao i ja, veliki Apple fan u nekom trenutku kreiranja kampanje smo se odlučili i da napravimo aplikaciju za iPhone. Čim smo krenuli u razradu te ideje, shvatili smo da se mobilne aplikacije jako dobro uklapaju u ideju promocije SMS glasanja na samom takmičenju i rešili smo da ozbiljnije ispitamo kako je i šta moguće uraditi. Rezultat je bio kreiranje aplikacije i za iOS i za Android, gde smo kroz obaveštenje putem notifikacija u noći samog glasanja obavestili nekoliko hiljada ljudi, koliko je skinulo alikaciju, da mogu da glasaju za Željka i pokazali im kako.

P: Aplikacija je lansirana neposredno pred početak ovogodišnjeg Eurosonga. Da li je značila kao jedan od komunikacionih kanala sa Željkovim fanovima?
O: Aplikacija je zapravo bila najkompletniji komunikacioni kanal tokom kampanje, jer je obuhvatala sve ostale u jednom, tako da ste u svakom trenutku mogli da saznate dokle je stigla kampanja i šta je to novo što radimo.

P: Koje sadržaje iz aplikacije korisnici najviše konzumiraju? Da li su to video spotovi, fotografije ili nešto treće?
O: Korisnicima je za sada najzanimljivije da međusobno komuniciraju u Fan pitu, mini društvenoj mreži u samoj aplikaciji koju i sam Željko koristi da bi ostavljao statuse na Facebooku i Twitteru. Ovo je jedinstvena prilika da se saznaju sve stvari koje interesuju fanove, kako je za razliku od Twittera i Facebooka manje javna, a i ide Željku u prilog jer motiviše ostale da preuzmu aplikaciju.

P: U kojoj meri je aplikacija integrisana sa društvenim mrežama?
O: U potpunosti. To je bio i najveći cilj aplikacije. Obezbediti svim korisnicima 100% društveno iskustvo na njihovim mobilnim uređajima. Aplikacija integriše blog, Facebook, Twitter, Youtube i Soundcloud i na sve to dodaje jedan novi društveni sloj u vidu interne društvene mreže. Ovako aplikacija predstavlja neku vrstu centralne lokacije odakle idete/koristite sve druge mreže.

P: Da li je u budućnosti planirano proširivanje skupa funkcionalnosti mobilne aplikacije i količina multimedijalnog sadržaja?
O: Ostale su još neke stvari koje bih voleo da uradim u narednom periodu u smislu kvalitetnije integracije Twittera i Facebooka, kao i još neke nove opcije koje bi upotpunile celu priču. Nešto nismo stigli da uradimo, nešto drugo nije bilo tehnički izvodljivo u rešenju koje smo koristili, ali svakako ovo je kanal koji se sve više budi i ne treba ga tek tako ispuštati iz vida.

Na zapadu je potpuno normalna stvar da javne ličnosti imaju svoju zvaničnu mobilnu aplikaciju. Mnogi od njih imaju i po nekoliko različitih verzija aplikacija koje su većinom kreirane od strane njihovih fanova. Ono po čemu se razlikuju aplikacije velikih zvezda sa zapada od Željkove se uglavnom ogleda u postojanju m-Commerce rešenja u okviru aplikacije, pa tako u samo par klikova možete kupiti brendirane gedžete vaših omiljenih poznatih ličnosti, karte za koncerte, multimedijalne sadržaje na CD-u ili DVD-u. Neki od njih imaju virtual tour gde za samo jedan dolar putem mobilne aplikacije možete videti kako izgleda njihova kuća, pri čemu imate mogućnost da zavirite u svaki ćošak koji želite da vidite u 3D realnom okruženju. Ima još mnogo primera kroz koje poznate ličnosti zarađuju kroz mobilnu aplikaciju, a nije retkost ni klasična prodaja oglasnog prostora u samoj aplikaciji, ukoliko npr. poznata ličnost ima potpisn ugovor sa nekim velikim brendom.

U svakom slučaju Željko je svojim kolegama zadao domaći zadatak. Pre ili kasnije će većina poznatih ličnosti koji drže do sebe i do komunikacije sa svojim fanovima imati zvaničnu mobilnu aplikaciju. Tako je bilo najpre sa internet sajtom, pa Facebook fan stranicom i Twitter nalogom, pa nema razloga da se takav trend ne nastavi i na mobilnim uređajima. Pitanje je samo, koliko daleko će ko od njih u tome otići.

QR kod za download mobilne aplikacije

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.