Kako pretvoriti pasivne mobile korisnike u aktivne TV gledaoce?

Koliko puta ste sebe uhvatili da nešto radite na svom mobilnom uređaju dok pratite program na TV-u? Ljudi jednostavno imaju potrebu da na svom mobilnom telefonu ili tabletu (second screen) traže dodatne informacije ili dele svoje mišljenje sa ostatkom sveta o onome što gledaju. Istraživanja pokazuju da je najčešća aktivnost slanje SMS poruka, surfovanje, Google pretraga, pisanje komentara, Facebook ili Twitter. Marketing stručnjaci su to primetili, ispitali, testirali i zaključili da mobilni uređaji i televizija trebaju da se koriste zajedno i da marketinške kampanje u toj kombinaciji pokazuju jako dobre rezultate.

U prilog tome ide još jedna činjenica. Postojeći marketing kanali su sami po sebi ušli u jedan vid zasićenja, ljudi su na njih navikli i marketinške poruke sve teže uspešno koriste onaj utaban put do potrošača uz pomoć standardnih načina i na standardnim mestima. Ono što je potrebno uraditi kako bi se dobilo na dodatnoj efikasnosti jeste UKRŠTANJE. Ukrštanje kanala (online + offline), ukrštanje platformi, ukrštanje metoda i načina komunikacije sa potrošačima. Ali, pre nego da odemo u ne tako daleku budućnost, vratimo se za trenutak u prošlost.

Generalno govoreći, najpopularniji medijum koji postoji skoro već čitav jedan vek u životima ljudi jeste televizija (first screen). Svi smo svesni činjenice da putem ove magične kutije brendovi sa velikim uspehom komuniciraju svoje marketinške poruke ka ljudima – ako ne po lako merljivim efektima, a ono po veličini utrošenih budžeta. Komunikacija jeste jednosmerna, ali je kao takva bila i ostaće još neko vreme uspešna.

Međutim, krajem prošlog veka se pojavljuju mobilni uređaji i internet. Dvadesetak godina kasnije, tehnologija je dosta napredovala i ljudi (potrošači) su se tome konstantno prilagođavali. Kako godine prolaze i razvoj tehnologije ne jenjava, sve je veći broj marketing agencija koje se zbog toga nalaze u sve nezavidnijoj poziciji. Tehnologija komunikacije je evoluirala u nov oblik i zbog toga je došlo do velike segmentacije tržišta, odnosno kanala pomoću kojih se može doći do krajnjih potrošača. To ne bi bilo toliko zabrinjavajuće da veliki broj marketing agencija nema problem sa nedostatkom potrebnog znanja i iskustva kako bi za brendove svojih klijenata plasirali dovoljno uspešne i tehnološki savremene reklamne kampanje.

Marketari su dugo ispitivali i tražili načine pomoću kojih će ukrstiti različite komunikacione kanale i na uspešan način ih integrisati u jedinstvenu marketing kampanju koja će doneti očekivane i pre svega, potpuno merljive rezultate. I naravno, našli su ih.

Budućnost marketinga leži upravo u integrisanim kampanjama koje koriste televiziju kao svoj nezaobilazni deo. Zbog svoje rasprostranjenosti i usađene navike kod potrošača da je redovno konzumiraju, televizija ima ogromnu moć da svaki brend značajno ojača ukoliko uključuje i neku dodatnu aktivnost koju bi ljudi uz geldanje TV-a obavljali na svojim mobilnim uređajima ili računarima (third screen).

Na ovaj način, kampanja koja koristi TV kao komunikacioni kalanal će postati sve ono što do sada nije bila – DVOSMERNA i INTERAKTIVNA. Interaktivna TV kampanja će pasivne korisnike pretvoriti u aktivne gledaoce, i upravo je to ono što pravi bitnu razliku i beleži uspešne i merljive rezultate.

 

Podrška tehnologije

Postoji generalni trend u razvoju potrošačke elektronike koji ukazuje na to da sve više uređaja iz našeg okruženja ima mogućnost da komunicira između sebe. Tako je i sa smart telefonima, tabletima i TV uređajima koji mogu već sada veoma lako, putem bežične veze, da razmenjuju informacije.

Sa druge strane raste i broj smart televizora nove generacije koji imaju potpuno integrisanu mogućnost korišćenja interneta i brojnih internet servisa. Već sada proizvođači, kao što su Samsung, Sony i LG beleže konstantan rast prodaje svojih smart telvizora. Prema globalnim predviđanjima analitičara će do kraja 2013. godine čak 46% TV uređaja imati mogućnost korićenja interneta. Jednostavno, ovi uređaji će postati široko rasprostranjeni i pristupačni za džep prosečnog potrošača.

 

Šta nam novo donosi ovo?

Nove funkcionalnosti i mogućnosti su brojne. Pretraživanje i surfovanje internetom, čitanje i gledanje vesti i medijskih servisa, ali i mogućnost košišćenja integrisanih servisa baziranih na društvenim mrežama.

Pratite Džejmi Olivera kako kuva, sastojke i recepte koje koristi i kupite ih online u 2 koraka

Ovaj aspekt tržišta će takođe uticati i na pozicioniranje premijum TV kanala koji se dodatno plaćaju. Operateri koji pružaju ove usluge su svesni rastućeg trenda društvenih medija i online sadržaja i na neki način žele da osiguraju sebe kao bitnog igrača u budućnosti TV industrije.

Ovo će dovesti do korišćenja ukrštenih marketinških metoda i potpuno novih mogućnosti za oglašavanje. Samim tim, proizvođači TV uređaja će dobiti novu ulogu – postavljaće standarde koje će svi u lancu na neki način morati da prate. Iako dovoljno moćni, proizvođači TV uređaja ipak neće biti u mogućnosti da sami obezbeđuju sadržaj za krajnjeg korisnika. Ono što ovde može da bude problem jeste integracija hardvera i softvera, jer svaki proizvođač radi na drugačiji način i koristi drugačiju kombinaciju hardvera i operativnog sistema. Svaka aplikacija mora da se prilagodi posebno za svakog proizvođača TV uređaja i retke su kompanije i agencije koje mogu da razviju aplikaciju za sve plaftorme mobilnih i SMART TV uređaja.

 

Društvena televizija

U vremenu i društvu u kome živimo, TV stanice su opsednute procentima gledanosti. One se prosto utrkuju i bore ko će da unajmi bolju (skuplju) agenciju i uradi “tačnije” istraživanje gledanosti čime će da pokaže kako su sve ostale stanice daleko manje gledane od njih samih. Koriste se ugrađeni uređaji (piplmetri) na osnovu kojih se matematičkim putem izvlače neke cifre i donose neki zaključci, te se od svega toga prave šareni grafikoni koji predstavljaju gledanost. U trenutku kada je borba postala najžešća, pojavljuje se novi koncept i termin za koji mnogi još uvek nisu ni čuli – “društvena televizija”.

Podelite sa prijateljima i follower-ima šta mislite o NBA meču koji je trenutno na TV-u

Šta je društvena televizija? Najjednostavniji odgovor bi bio zasnovan na sledećoj činjenici: Milioni ljudi, upravo u ovom trenutku koriste svoja dva ekrana istovremeno – gledaju TV i koriste smart telefon (ili tablet) kako bi podelili (pre svega na Twitteru i Facebooku) svoje viđenje onoga što gledaju ili kako bi se check-in-ovali u emisajama koje trenutno idu uživo. Rezultat toga je masivna usmerena grupa ljudi koja se širi jako brzo u realnom vremenu. Više o društvenoj televiziji i šta ona ustavri sve može, očekujte u nekom od sledećih članaka na ovom blogu.

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

One Response to “Kako pretvoriti pasivne mobile korisnike u aktivne TV gledaoce?”

  1. Nikola says:

    Odlican clanak, kao i uvek! Svaka cast i samo napred.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.