Zašto je “mobile” naterao Facebook da promeni svoj dizajn?

Krajem prethodne nedelje, Facebook je predstavio svoj novi dizajn svetskoj javnosti.

Kao što to uvek i biva, nekima se dopada, dok ga drugi osuđuju. Ono što jeste istina, je da novi dizajn Facebook-a konceptualno izuzetno podseća na Google + i o tome se vodi žučna rasprava između pripadnika ova dva tabora širom interneta.

Čitav izgled Facebook-a je sada jednostavniji i čistiji. Na desktop verzijama u desnoj koloni će se nalaziti navigacija, a u levoj newsfeed. Akcenat je na slikama i sada će preko 50% sadržaja da se zasniva na njima, za razliku od prethodnih verzija gde su slike bile zastupljene sa ne više od 20% kompletnog sadržaja na stranici. Sada će korisnici moći da biraju šta žele da im se prikazuje u newsfeed-u, jer će postojati tab-ovi koji će omogućiti korisnicima da razvrstaju tip informacije po sadržaju. Npr. sada će postojati “music tab” gde će korisnici moći da prate šta njihovi prijatelji slušaju od muzike, kao recimo i informacije o njihovim omiljenim bendovima i pevačima. Pored muzičkog taba, postojaće i tabovi: Friends, Close Friends, Photos, Most Recent, Games Following.

Ono što je donelo najveću promenu jeste akcenat koji Facebook sada stavlja na koncept newsfeed-a. Ima mnogo pametnih razloga za ovakvom odlukom Facebook-a, a sigurni smo da je najbitnija ona koja se vezuje za povećanje profita. Eksperti iz Facebook-a predviđaju da će im ova promena doneti veliki skok kada je u pitanju zarada od reklamiranja, iako niko od zvaničnika Facebook-a prilikom predstavljanja novog dizajna nije ni pomeno kako će se on odraziti na prikazivanje i rad sa Facebook Ads-ima.

Ali je zato predstavljeno ono što treba da bude predstavljeno u ovom trenutku. Pored novog dizajna, tu su i neke nove mogućnosti koje se pružaju krajnjem korisniku da kvalitetnije ubije svoje slobodno vreme na ovoj društvenoj mreži. Kompletna promena se svodi na dve stvari koju u kombinaciji mogu u mnogome da doprinesu da brendovi lakše dođu do Facebook korisnika koji pristupaju sa mobilnih uređaja:

1. Isti korisnički doživljaj nezavisno od platforme sa koje se pristupa Facebooku-u

2. Krupnije slike

Za razliku od trenutne situacije (i onih prethodnih), iskustvo koje će sada imati korisnik Facebook-a na desktop računaru i mobilnom uređaju će biti skoro potpuno identično.

Još jedan bitan razlog zbog kojeg se Facebook odlučio za dizajn koji je responsive jeste nemogućnost da na odgovarajući način isprati sve one turbulentne promene koje tržište mobilnih uređaja donosi konstantno, a koje se vezuju za različite modele uređaja, operativne sisteme na kojima ovi uređaji rade, kao i veličine njihovih ekrana. To je u slučaju grdosije kao što je Facebook postalo nemoguće ispratiti na odgovarajući način, o čemu svedoče loše ocene sa app marketa, kao i konstantno javljanje novih bagova prilikom korišćenja Facebook-a iz web browsera mobilnih uređaja.

Pored ovih “problemčića” stoji i činjenica da je više od 50% poseta Facebooku ostvarena putem mobilnih platformi.

Takođe, Facebook oglasi na mobilnim platformama donose oko 25% prihoda, što je svakako dobro, ali može da bude još bolje. Novi dizajn i news feed će u tome svakako da pomognu Facebook-u.

Već sada je responsive dizajn, kao objedinjeni način predstavljanja podataka, trend koji će najverovatnije ispratiti i mnoge druge kompanije koje svoje poslovanje  na mobilnoj platformi vide kao veoma važno.

Na osnovu svih ovih činjenica, prilično smo sigurni da su mobile i mobilni marketing najzaslužniji za ovako veliku promenu koju Facebook upravo lansira.

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.