B:PM satovi & nakit se još od davne 1988. godine bave prodajom satova i nakita.

U tri najveća grada u čak 12 radnji širom Srbije, ovaj retailer luksuzne robe je uspeo da se prilično dobro pozicionira sa lokalima i ekskluzivnim lokacijama. Uglavnom se nalaze u visokoprometnim šoping zonama i verovatno imaju interes u tome da idalje rade i ulažu u svoje poslovanje.

Pored printa gde se sa vremena na vreme pojave, imaju i zavidan nivo aktivnosti na digitanom nebu promocije, koji doduše prilično amaterski rade.

Pored novog sajta (gle čuda nije rađen u PHP već u .NET tehnologiji) koji izgleda i radi pristojno (u odnosu na lokalnu konkurenciju), aktivni su i na društvenim mrežama, doduše po malo čudno.

Evo recimo imaju i Facebook profil i fan stranicu, što je velika greška o kojoj se mnogo puta do sada govorlio i pisalo. Ipak, nisu jedini koji u tome (idalje) greše i nadamo se da će uskoro to uvideti i promeniti u svoju korist. Dodatno čudi činjenica da fan stranica postoji već godinu dana i da paralelno sa tim postoji i Facebook profil.

Fan page ili profil, ili hoćemo oba? Ma daj oba…

Šteta je što i na jednom i na drugom mestu komuniciraju iste poruke ka prijateljima, odnosno fanovima i što njihova mušterija može da se zbuni i da ne zna šta je od toga zvanično, a šta nije (iako su po svemu sudeći i jedno i drugo zvanični komunikacioni kanali).

Takođe, zanimljivo je da svoju zvaničnu Facebook stranicu ne komuniciraju nigde na korporativnom veb sajtu, čak ni na stranici za kontakt.

Ono što je pomalo čudno je da već 2 decenije prodaju isti tip luksuzne robe, ekskluzivni zastupnik su za mnoge poznate brendove, imaju ok veb sajt, dobrostojeći retailer su, imaju fancy lokale na fancy lokacijama, a nisunašli za shodno da omoguće posetiocima svog veb sajta da kupuju i plaćaju robu online, već samo dobro staro pouzeće. Da, znamo, nije bezbedno, ima tu tih gadnih virusa i mangupi kradu kreditne kartice i njima kupuju robu…

Ipak, to nema veze sa mobilnim marketingom i razlogom zašto su se našli u ovoj sekciji bloga.

Naime, verovatno ste primetili da je ova kompanija koja broji oko 80 zaposlenih, sponzor tačnog vremena na TV stanici B92.

Na svakih par sati, taman pred vesti pojavi se ovaj (ni malo jeftin) ekran:

 

Verovatno su ponosni na svoj novo-dizajnirani internet sajt (koji btw. nema mogućnost online plaćanja), pa su želeli da ga ovako promovišu i omoguće lako, jednostavno i brzo pristupanje onim korisnicima koji imaju mogućnost da skeniraju QR kodove svojim mobilnim uređajima. Sjajna ideja, samo ponovo ista greška, viđena već mnogo puta: iza QR koda nema sajta koji je optimizovan za mobilne uređaje.

BPM veb sajt na smart telefonu. Ni malo funkcionalno i lako za navigaciju.

O tome da nema nikakve analitike koja je deo cele priče oko promocije uz pomoć QR koda i neophodnosti merljivosti, ne treba ni trošiti reči… Jednostavno, bilo je to malo prostora u donjem desnom uglu, pa što da stoji prazno kad može da se stavi QR kod. To što on nema nikakav smisao i što ne postoji informacija koliko njih ga je skeniralo i otišlo na naš sajt na kome će biti maksimalno 5 sekundi jer nije optimizovan za browswere na mobilnim uređajima, to nema nikakve veze. Bitno da se prate tehnološki i marketinški trendovi i da se zada udarac još uvek nerazvijenoj konkurenicji… A to što milionski auditorijum koji prati TV stanicu B92 svakog dana po nekoliko puta  vidi (možda čak i skenira) ovaj potpuno nefunkcionalan QR kod, to nije bitno…

 

Šta je moglo da spasi ovu kampanju?

 

Izrada veb stranice koja daje osnovne informacije o BPM satovima, a koja je prilagođena za prikazivanje na mobilnim uređajima.

Pored toga što je korporativni vebsajt neoptimizovan za mobilne uređaje, na samom TV screenu ne postoji nikakvo uputstvo za krajnjeg korisnika (koji je navikao da gleda Farmu i Velikog brata) šta predstavlja ta crno-bela mrlja, kako se koristi i šta se iza nje krije? Takođe, uvođenje bilo kakve metode merljivosti posećenosti web sajta na ovaj način (skeniranjem QR koda), bi mogla da bude od značaja ljudima iz marketinga ove kompanije. Dragi marketing menadžeri iz BPM satova, tačno je vreme (ako ne i krajnje) da se trgnete!

Pročitajte ovde kako ispravno koristiti QR kodove u marketingu.

———————