Kako reklamirati mobilnu aplikaciju na društvenim mrežama?

Želite da uložite u promociju vaše mobile aplikacije i u potrazi ste za pravom taktikom kako da za najmanje novca dobijete najbolje efekte i veliko povećanje broja download-a? Pametna odluka!

Među svim ostalim reklamnim kanalima, onaj koji svakako treba pokriti su korisnici na društvenim mrežama. Skoro 50% korisnika Facebook-a u okruženju mu pristupa i sa mobilnih telefona i tableta, što više nije zanemarljivo. Previđanja su takva da će uskoro biti većina na mobilnoj strani.

Gde reklamirati na društvenim mrežama?

U mnoštvu social network aplikacija, u ovom trenutku je to najpogodnije uraditi putem Facebook-a i Twitter-a. Pinterest, Instagram, LinkedIn i slični još uvek nisu zreli za mobilno oglašavanje.

Šta nudi Facebook?

  • tip oglasa koji je prilagođen mobilnoj aplikaciji
  • veoma moćno targetiranje
  • “install app” kao goal koji plaćate i pratite kroz Facebook Power Editor
  • Cost Per Install sa preporučenom cenom od 0,015 do 3,5 EUR

U Facebook Power Editoru radite sve. Kreirate, pratite, merite, modifikujete i plaćate vaše reklame.

Koje su mogućnosti targetiranja?

Veoma su moćne. Evo pregleda po kategorijama.

Demografija:

  • region, age, gender
  • relationship status
  • education
  • new job
  • new home
  • expecting
  • just moved…

Interesovanja:

  • sports
  • music
  • brands
  • technologies…
- Targetiranje onog ko je već fan vašeg fanpage-a ili samo one koji nisu.
- Targetiranje i grupisanje korisnika po email-u, Facebook ID-evima, brojevima telefona ukoliko su ih povezali sa Facebook nalogom i sve kombinacije navedenih opcija za targetiranje.

 

Kakva je kreativa potrebna?

Savet za vas je da ne koristite defaultnu veličinu, već 600 x 360. Skoro duplo veći je CTR od default veličine. Imaćete manje mesta za tekst i tako i treba da bude. Fokusirajte se na sliku, ona je ta koja donosi klikove.

Ukoliko stavljate tekst na sam baner, on ne bi trebao da ima više od 30 karaktera, i bez ikakvih button-a na sebi.

 

 

ŠTA JE POTREBNO URADITI?

Da bi ovo moglo da funkcioniše potrebne su vam sledeće stvari:

1. Facebook fanpage za koji će se vezati ova reklama.

2. Da bi mogli da zadajete opciju “Instal Now”, morate instalirati SDK za native aplikacije, za iOS i Android:

http://developers.facebook.com/ios/

http://developers.facebook.com/android/

3. Pridružite vašu mobilnu aplikaciju vašem Facebook fanpage-u i vodite reklamnu kampanju.

 

 

Šta nudi Twitter?

  • sponzorisane tweet-ove
  • tweet-ovi influencera i poznatih ličnosti
Procenjena cifra za mobilno oglašavanje na Twitteru u 2013. godini je još uvek mala naspram Facebook-a, i iznoso svega 240 miliona EUR. Razlog za to je što u Twitter-u ne postoji “dedicated mobile app marketing unit”.

 

Sponzorisani tweet-ovi

Sponzorisani tweet-ovi se pojavljuju na timeline-u definisane ciljne grupe.
Postoji “bidovanje” kao kod AdWords-a, kao i “quality score”. Cene su CPE (cost per expand) i plaća se za svaki otvoreni i pogledani tweet, re-tweet-ovani tweet i tweet koji je označen kao omiljeni. Ne računa se klik koji vodi na app store ili za download.
Tweeter promocija nije jeftina jer treba izdvojiti od 0,15 do 0,7 EUR za neku od ovih aktivnosti koji vam ne garantuju download.

 

Tweet-ovi influencera i poznatih ličnosti

Ovo svakako nije zvanični proizvod Twitter-a, što ne znači da je nemoguće raditi tako.
Opcije targetiranja nisu ni blizu onome što nudi Facebook, tako da mnogi još uvek zaobilaze trošenje novca na Twitter promociju za download mobilnih aplikacija. Ipak, ako neko to želi da radi, treba eventualno da u sponzorisanim tweet-ovima targetira relevantne influencere ili poznate ličnosti.
Drugi način je da platite određenu sumu (recimo 20.000 EUR) kako bi npr. Kim Kardashian pohvalila vašu mobilnu aplikaciju ili par stotina EUR ukoliko želite da vam aplikaciju promoviše neki lokalni “seleb” za koga procenite da ima uticaja na vašu ciljnu grupu.

 

Šta još osim društvenih mreža?

Oglašavanje mobilnih aplikacija putem društvenih mreža je samo deo cele slagalice, ali svakako ne mali. U zavisnosti od same aplikacije i činjenice da li vaša aplikacija treba lokalne ili globalne korisnike, neophodno je pokriti i ostale kanale plaćene promocije.
  1. Mreža lokalnih mobilnih portala ili aplikacija koje imaju razvijenu platformu za oglašavanje (B92, Blic, Telegraf itd).
  2. Google AdMob, Google AdWords, iAD itd.
  3. Unakrsna promocija sa nekih drugih mobilnih aplikacija, ili publishera, lokalnih ili globalnih

 

Da li je i koliko bitan broj download-a?

Od pre par godina je broj download-a bio jedina bitna metrika, ali sada više nije tako. Treba kreirati bazu lojalnih korisnika koji će se iznova i iznova vraćati i korsititi vašu mobilnu aplikaciju. Broj ATKTIVNIH korisnika određuje “komercijalnu” vrednost vaše aplikacije. Ukoliko je korisnik preuzeo aplikaciju tako što je npr. kliknuo na vašu plaćenu reklamu na Facebooku-a, pokrenuo je jedanput i u narednih 30 dana nikad više, smatra se da je taj korisnik svojim nekorišćenjem aplikacije generisao gubitak za vas. Mislite o tome kada postavljate svoje KPI-ove i planirate ROI. Više o tome ćete moći da pročitate u nekom od narednih postova…

 

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.