Vrste mobilnih aplikacija

Dostupne na skoro svim telefonima današnjice, mobilne aplikacije predstavljaju jedan od segmenata globalnog mobilnog tržišta sa najvećim i najbržim rastom. Njihova namena može da varira, počevši od osnovnih funkcionalnosti mobilnih telefona kao što su razgovor i slanje poruka, pa sve do igranja video igrica ili naprednijih servisa kao što su pretraga interneta i gledanje video sadržaja.

Mnoge mobilne aplikacije dolaze već instalirane na samim uređajima. Tržište aplikacija koje je moguće preuzeti sa marketa konstantno raste zajedno sa brojem developera mobilnih aplikacija, kompanijama koje ih objavjuju, kao i provajderima koji ih prodaju.

Ukoliko se bavite ili želite da se bavite razvojem mobilnih aplikacija, sigurno ćete doći u situaciju da razmišljate o tome kakvu mobilnu aplikaciju da razvijete, šta će biti njena svrha, ko je ciljna grupa koja će koristiti Vašu aplikaciju i naravno kako ćete i koliko Vi tu zaraditi.

Svaka aplikacija, ukoliko nije besplatna, ima svoju cenu po preuzimanju. Prodaja se uglavnom obavlja na klasične načine i to:

  • preko samih mobilnih operatera koji će, ako imate „killer applikaciju“ (ali i dosta sreće), Vaše remek delo instalirati (i to Vam dobro platiti) na čitavu seriju svojih telefona pre nego što ih krajnji korisnici kupe u njihovim radnjama ili
  • putem nekog marketa za prodaju aplikacija

Ukoliko razvijate aplikaciju koja će biti potpuno besplatna za krajnjeg korisnika, morate naći sponzora koji će pokriti troškove razvoja jedne takve aplikacije. Sponzorisanje čitave aplikacije i nuđenje mogućnosti krajnjem korisniku da je besplatno preuzme predstavlja način podizanja brand ili product awareness-a. Na taj način se stvara bliži odnos sa samim korisnicima aplikacije kojima se kroz nju nudi nešto što je zaista autentično i što im omogućuje dodatni komfor.

Da bi stvorili sliku o tome kakve mogućnosti mobilne aplikacije  mogu da pruže, potrebno je pre toga imati uvid u njihovu detaljnu kategorizaciju. Ovaj post je posvećem upravo tome. U nastavku se nalaze osnovne kategorije i tipovi mobilnih aplikacija. Naravno, moguće je u jednoj aplikaciji kombinovati i do nekoliko različitih kategorija, a sve u zavisnosti od toga koja je vaša ciljna grupa.

Komunikacija:

  • Email aplikacije
  • Instant Messaging aplikacije
  • Mobilni web i internet pretraživači
  • Aplikacije za vesti ili informacije
  • On-device portali (Java portali)
  • Social Network aplikacije

 

Igrice:

  • Puzzle / strategije (Tetris, Sudoku, Mah-Jong, Šah…)
  • Karte / kazino (Solitare, Blackjack, Rulet, Poker…)
  • Akcije / Avanture (Doom, Pirati sa Kariba…)
  • Sport (Fudbal, Tenis, Košarka, Auto moto, Boks, Skijanje…)
  • “Opušteni” sportovi (Kuglanje, Golf, Pikado, Bilijar, Pecanje…)

 

Informacije:

  • Kuvari i knjige o koktelima
  • Zdravstveni i Medicinski saveti
  • E-Books
  • Rečnici stranih jezika
  • News ili Blog reader-i

 

Multimedija:

  • Aplikacije za pregled i obradu slika i grafike
  • Aplikacije za pregled prezentacija
  • Video plejeri
  • Audio plejeri
  • Streaming plejeri

 

Produktivnost:

  • Kalendari
  • Digitroni
  • Dnevnici
  • Word procesori
  • Spreadsheets
  • Direktorijumski servisi (npr. Yellow Pages)
  • Bankarstvo/Finansije

 

Turizam:

  • City Guides
  • Konvertori valuta
  • Prevodioci
  • GPS / Mape
  • Vremenska prognoza

 

Utilities:

  • Profile Manager
  • Screensaveri
  • Address Book
  • Task Manager
  • Call Manager
  • File Manager

 

 

Autor

Aleksandar Petković

Ukratko o autoru

One Response to “Vrste mobilnih aplikacija”

  1. Šteta što nije posebno opisan Android Market koji danas ima ogroman broj aplikacija, i što je najvažnije, veliki broj je besplatan za preuzimanje. Danas postoji čitav asortiman modela koji koriste Android http://www.mobilni-telefoni.co.rs.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.