Odlična kreativa + visok CTR mobilnih banera = najbolja mobilna kampanja u regionu

U okviru Weekend Media Festivala u Rovinju je pre par meseci bila dodela SoMo Borac nagrada za najbolje digitalne kampanje u regionu. Za one koji ne znaju, evo i pojašnjenja o kakvim digitalnim kampanjama se ovde radi, te kako je nastao naziv “SoMo Borac”. Prilično je jednostavno, u pitanju su najbolje kampanje na društvenim mrežama i mobilnim platformama: “SO” – za social i “MO” – za mobile kampanje.

Pobednici su poneli svoje trofeje zasluženo, a o tome ko je najbolji je odlučivao žiri koji je dao prilično dobra uputstva kako se prijaviti i odneti pobedu u kategoriji.

Svi case-ovi su bili jako dobri, a oni koji su privukli posebnu pažnju našeg bloga su bili iz kategorije mobilnih platformi. Tu spadaju:

  • Najbolja mobilna aplikacijaErste mobilno bankarstvo (Infinum)
  • Najbolja mobilna veb stranicaTransparentno.hr (Finansijska agencija i Vingd)
  • Najbolji tablet magazin3Dmag (Jasno i Glasno)
  • Najbolja mobilna kampanja: Grawe (Brlog)

Iako je u pitanju interaktivni reklamni baner za mobilne platforme, najsnažniji utisak na nas je ostavila nagrada dodeljena u kategoriji najbolja mobilna kampanja. Ovu nagradu je odnela digitalna agencija Brlog iz Zagreba, koja je prijavila studiju slučaja za svog klijenta Grawe osiguranje iz Hravatske. Na ovoj kampanji Brlog je sarađivao sa kreativnom agencijom Bruketa&Žinić OM.

Ovim povodom smo razgovarali sa Tinom Kadoićem, kreativnim direktorom digitalne agencije Brlog, koja ulaže zaista velike napore u oblasti promocije putem mobilnih kanala komunikacije.

P: U kojoj tehnologiji je rađen baner i da li je ovo vaše prvo iskustvo u kreiranju rich media formata za mobilne platforme?

Banner je iskoristio nove mogućnosti koje donosi CSS3, kao što su CSS animacije, rotacije i 2D/3D pozicioniranje. Početni parametri samog bannera i animacija, ovisno o dimenzijama, rotaciji i mogućnostima uređaja, izračunavaju se i postavljaju pomoću JavaScripta.

 

P: Obzirom na veliki broj različitih smart uređaja i dimenzija njihovih displeja, koje su bile dimenzije u kojima je ovaj baner rađen?

Postoje dva formate, 480×240 px i 240×480 px, a prikazuju se ovisno o početnoj rotaciji uređaja. Banner funkcionira i u rezoluciji 320×240 px. Veći formati su zbog grafičke prirode sadržaja bili nepraktični i “preteški” za mobilni oglas.

interaktivni mobilni baner

Izgled interaktivnog mobilnog banera pre okretanja mobilnog uređaja.

P: Na kojim mobilnim portalima je bilo moguce videti baner?

Bannner su mogli vidjeti čitatelji ovih mobilnih portala: m.24sata.hr, m.vecernji.hr, m.bug.hr, m.mojtv.hr, m.monitor.hr, m.index.hr, m.net.hr, m.slobodnadalmacija.hr.

 

P: Kako je baner bio prihvaćen od strane ciljne grupe? Koliko je trajala kampanja i koliki je bio CTR?

Kampanja je trajala od 15. do 28. travnja 2013. Banner je imao 8.827 klikova i ostvario CTR od 4,4%, sto je dobar rezultat za mobile kampanju, pogotovo kad uzmemo u obzir da se radi o kampanji za financijsku uslugu.

 

P: Obzirom da Grawe Hrvatska ne poseduje web sajt koji je responsive, niti mobilnu verziju web sajta, na koji URL je vodio sam baner?

Banner je vodio na naslovnicu stranice GRAWE Hrvatska (www.grawe.hr).

 

P:  Kakva je bila konkurencija za Somoborac nagradu u kategoriji mobilna kampanja? 

Budući da mobilne kreativne kampanje u Hrvatskoj tek trebaju uzeti maha, konkurencija nije bila velika. Drago nam je što je SoMoBorac u ovoj kategoriji pripao upravo nama, jer je oglašavanje na mobilnim platformama u stalnom porstu kako u regiji, tako i u svijetu. Dokazali smo da smo spremni za budućnost oglašavanja.

 

Kao što je Tin i rekao, oglašavanje na mobilnim platformama sve više uzima maha i u našem regionu što potvrđuju i sve veći budžeti oglašivača koji se usmeravaju na kanale mobilnog marketinga. Međutim, nema puno onih koji to rade na ispravan način i uz odgovarajuću mobilnu strategiju, te idalje imamo veliki broj primera gde npr. baneri iz mobilnih aplikacija medijskih kuća vode na sajtove oglašivača koji nisu prilagođeni mobilnim uređajima. Bacanje u vetar mukom steknutih marketinških budžeta.

Industrijski standard CTR-a za mobilne banere u poređenju sa standardnim banerima.

Industrijski standard CTR-a za mobilne banere u poređenju sa standardnim banerima.

Kao što smo zaključili iz razgovora sa Tinom, interaktivni baneri za mobilne platforme (pa čak i oni koji nisu interaktivni) donose zaista sjajne rezultate u smislu visokog CTR-a. U velikoj meri uspešnost zavisi i od kreativnog rešenja, ali i od konkretnog poziva na akciju.

I za kraj ovog teksta, želimo da i na ovaj način čestitamo agencijama Brlog i Bruketa&Žinić OM za sjajno obavljen posao i davanje pozitivnog primera da je moguće ovakve stvari raditi i u našem regionu.

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

One Response to “Odlična kreativa + visok CTR mobilnih banera = najbolja mobilna kampanja u regionu”

  1. Generalno odličan blog, zaista pokazuješ da si vrhunski stručnjak u ovoj oblasti. Svaka čast! Mnogo se može naučiti iz ove mini enciklopedije u obliku bloga…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.