mQpon – prva domaća m-kupon mobilna aplikacija

Nakon zasićenja domaćeg tržišta brojnim sajtovima za grupnu kupovinu, konačno se pojavilo nešto novo u retail industriji što je vredno pažnje.

Konačno se neko odvažio i uradio prvu domaću mobilnu aplikaciju koja omogućuje korišćenje mobilnih kupona u retail industriji.

mQpon je aplikacija za smart telefone čiji je osnovni cilj da obezbedi brzu, laku i jednostavnu kupovinu sa popustima. U svakom trenutku u svom mobilnom telefonu možete naći aktuelne ponude sa popustima na proizvode i usluge – razni brandovi, prodavnice, butici, shopping centri, restorani, kafići, welness, spa centri, klinike, ordinacije, turistički aranžmani, bioskopi, pozorišta…

Duško Marijanović, idejni tvorac ove domaće aplikacije je specijalno za MobilniMarketing.me pojasnio način funkcionisanja ovog sistema za kupovinu sa popustom.

P: Pored velikog broja sajtova za grupnu kupovinu, šta je to što mQpon razlikuje u dovoljnoj meri da privuče oglašivače i korisnike?

O: mQpon, pre svega, nije koncept grupne kupovine jer akcijska prodaja nije uslovljena brojem kupljenih kupona. Dakle, sve promotivne akcije i ponude u mQpon-u su trenutno raspoložive i aktuelne sve dok se nalaze u ovoj aplikaciji. mQpon je prava WinWin platforma, koja je istovremeno atraktivna i za korisnike, ali i za oglašivače. Korisnicima pruža mnogo jedinstvenih prednosti, kao što su:

  • Mobilnost (sve su akcije u mobilnom telefonu koji je uvek uz svog korisnika, što znači da se ponude mQpona mogu koristiti kad god to želimo)
  • Geolokacija (mogućnost pregleda i izbora ponuda u odnosu na udaljenost od Vaše trenutne pozicije koja se odmah utvrđuje putem GPS servisa u aplikaciji, kao i geolokacijom svake aktuelne ponude, što je od velike koristi mnogima koji nisu iz Beograda i slabije poznaju grad, strancima koji dolaze ovde…)
  • Dostupnost 24/7 sa informacijama gde, koliko košta i do kada traje
  • Brzina korišćenja (svega nekoliko jednostavnih koraka za manje od 1 minuta, možete kupiti kupon ispred radnje i ostvariti popust)
  • Ne trebaju Vam više kompjuter i štampač, nema više papirnih kupona, već je kupon u Vašem telefonu

Prednosti za oglašivače su sledeće:

  • Promocija i prodaja proizvoda/usluga kroz najnoviji i potpuno jedinstven kanal – mobilni telefon
  • Samostalno određivanje visine popusta u skladu sa poslovnom politikom oglašivača (u odnosu na konkurenciju, atraktivnost proizvoda, poziciju na tržištu), kod grupnih kupovina popust mora biti 50% i veći.
  • Naplata kupona iz akcijskih ponuda u mQponu se vrši direktno kod oglašivača, što odgovara svakom oglašivaču jer odmah dobija novac za prodaju kupona i tako mnogo lakše finansira akcijske prodaje

P: S obzirom da je aplikacija namenjena isključivo korisnicima pametnih telefona, da li misliš da je bitno da sajt www.mqpon.rs ima verziju prilagodjenu korišćenju na malim ekranima?

O: mQpon je mobilna aplikacija koje se može besplatno preuzeti sa PlayGoogle (za Android telefone) ili sa AppMarketa (za iPhone telefone). Takođe, aplikacija se može preuzeti i sa internet sajta www.mQpon.rs. Mobilna aplikacija mQpon ima i svoje internet izdanje www.mQpon.rs, koje upravo služi onim korisnicima koji više koriste kompjuter za preuzimanje raznih sadržaja i aplikacija sa neta. Postojanjem obe platforme, web i mobilne, omogućeno je svim korisnicima da izaberu i koriste ono što njima najviše odgovara.

P: Obzirom da nema štampanja kupona kao kod sajtova za grupnu kupovinu, na koji način je pridvidjeno iskorišćavanje kupona, odnosno njihovo poništavanje od strane prodavaca?

O: Nakon izvršene kupovine i preuzimanja kupona, isti se smešta i čuva u rubrici Moji kuponi, čime je omogućeno da korisnik ne mora odmah,prilikom preuzimanja Kupona, i njega iskoristiti, već može Kupon upotrebiti onda kada mu to bude najviše odgovaralo. U mQpon aplikaciji, Kupon sadrži sve neophodne podatke kao i svaki kupon iz grupne kupovine. U Kuponu se nalaze podaci za identifikaciju – ime i prezime, jedinstveni broj te kupovine, odnosno tog Kupona (čime se sprečevaju eventualne zloupotrebe), kao i pripadajući barkod. Pored tih podataka, koji su bitni prodavcu na prodajnom mestu, obezbedili smo i podatke koji mogu biti jako korisni svakom korisniku prilikom realizacije Kupona – naziv firme, adresam kontakt telfoni, web adresa, vrednost Kupona i popust, kao i vreme iskoristivosti Kupona (ove informacije su jako korisne, naročito kada se Kupon odmah ne koristi, već kasnije kada svaki korisnik može lako zaboraviti neke osnovne podatke koji su bitni za svaku kupovinu).

 

 

Prodavac na licu mesta, prilikom realizacije kupona, proverava podatke iz kupona i vrši evidenciju realizovanih kupona kao što je to I slučaj sa odštampanim kuponima. Dodatna pogodnost za prodavce je mogućnost lakše evidencije (putem kompjutera) i nepostojanje potrebe čuvanja velikog broja papira (kao sa odštampanim kuponima u grupnim kupovinama).

P: Na koji način prodavac moze da vrši analizu uspešnosti poslovanja ukoliko koristi mQpon za oglašavanje mogućnosti grupne kupovina njegovih proizvoda ili usluga?

O: Prodavac može lako i efikasno imati uvid u realizaciju i uspešnost njegove promotivne akcije. Tako stečenim iskustvima, svaki uspešan prodavac može korigovati svoje buduće akcije u smislu sadržaja, obima ili visine popusta ponude, i njih primeniti jako brzo, već u sledećoj promotivnoj akciji. Takođe, mQpon aplikacija obezbeđuje i tačan uvid u broj preuzetih kupona za svaku pojedinačnu ponudu, i takve podatke dostavlja prodavcu na osnovu kojih on može vršiti analizu uspešnosti određene promotivne akcije.

P: Šta je sledeći veliki korak u razvoju čitavog sistema?

O: Obzirom na aktraktivnost i aktuelnost ovakve aplikacije, kao i činjenicu da je aplikacija poptuno naš proizvod i kao takav prvi i jedini takve vrste u Srbiji, već imamo poslovne pozive da proširimo poslovanje i na druga, inostrana tržišta. mQpon će se najpre proširiti u neposrednom region, i započeti sa radom u Bosni i Makedoniji.

Sve što možemo jeste da Dušku i mQpon ekipi poželimo sreću u radu i čestitamo na donošenju ovakve poslovne odluke.

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

5 Responses to “mQpon – prva domaća m-kupon mobilna aplikacija”

  1. Ljudi ovo je cista kopija iQpona koji je u Srbiji lansiran sedmicu pre. Ne mogu da verujem da su isli tako daleko da pokradu i ideju i izgled u potpunosti, tako da nije ni prva domaca aplikacija jer je druga i nije original jer je potpuna kopija!

  2. Dragi Igore,
    mQpon je proizvod koji se razvijao punih 7 meseci, što znači da nije posebno pratio bilo koju drugu aplikaciju (niti iQpon). Tehničkom uporedbom ove dve aplikacije se može naći sličnosti (jer imaju isti servis), ali ima i značajnih razlika u mogućnostima koje pružaju aplikacije. Inače, za tvoju informaciju, prva slična mobilna aplikacija je iz Koreje…pa bi se tako moglo reći da sve od nje potiče. Pored toga, mQpon jeste u potpunosti domaći proizvod i kao takav je apsolutno prvi i jedini u Srbiji, dok je iQpon hrvatska aplikacija koja je započela poslovanje i u Srbiji (što se može lako videti na toj aplikaciji, gde sa osnovne strane koja je za tržište Hrvatske, morate vršiti dalji izbor druge zemlje Srbije ili Slovenije). U svakom slučaju, Igore mnogo pozdrava i nastavi da pratiš mobilne trendove!

  3. DRAGAN says:

    Ja sam sad preuzeo MQPON za moj Htc. Super je. Pridruzujem se cestitkama i zeljama.

  4. Aleksandar Petković says:

    Staro dobro pitanje, šta je starije, koka ili jaje :)
    U ovom slučaju to nije bitno, pogotovu što je razlika u lansiranju tako mala – 7 dana.
    Kao što Duško reče, ovakav projekat treba dosta više vremena od samo 7 dana za kreiranje, tako da i da je hteo mQpon da iskopira iQupon, verujem da ne bi uspeli.
    Činjenica je da jesu slične i činjenica da su koncept i izvorna ideja aplikacije smišljeni dosta ranije od strane ljudi gde je procenat pametnih telefona daleko veći nego na Balkanu.
    Super je što KONAČNO postoje ovakva aplikacije i na našem tržištu i što će sami korisnici od svega toga imati benefit.
    Nema ništa bolje od zdrave konkurencije za razvoj tržišta, tako da podržavam postojanje obe aplikacije.

  5. Super je ideja, nadam se da ce ovako nesto zaziveti u Srbiji.
    Jedinu primedbu koju imam tice se dizajna. Smatram da ovako dobra aplikacija zasluzuje dobar dizajn koji ce daleko vise doprineti reputaciji.

    Pozdrav

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.