Superkupac – mobilni kuponi na drugačiji način

Jedan od prvih tekstova na ovom blogu, objavljen pre više od godinu dana, bio je posvećen upravo mobilnim kuponima i njihovoj važnosti za korišćenje u retail industriji. Par meseci kasnije, sličnu tematiku je pokrilo predavanje na prošlogodišnjem biZbuZZ-u i prezentacija na istu temu (Revolucija mobilnih kupona u retail industriji). Nakon godinu dana, istinitost predviđanja potvrđuje lansiranje zanimljivih startup projekata, od kojih je jedan takođe predstavljen ovde.

Pre izvesnog vremena pojavljuje se i Superkupac – novi koncept mobilnih kupona na lokalnom tržištu, pilot projekat kompanije Telenor Srbija. Superkupac je privukao pažnju javnosti jer nudi korišćenje mobilnih kupona na malo drugačiji način i predstavlja koncept mobilnog marketinga koji do sada nije viđen na lokalnom tržištu.

O razlikama u odnosu na slične projekte i o budućnosti Superkupca, razgovarali smo sa Edinom Suljevićem i Petrom Babićem iz kompanije Telenor Srbija.

P: Grupne kupovine i povlašćene kupovine su prethodnih godina postale jako popularne u Srbiji. Da li je Superkupac samo još jedno u nizu rešenja koji krajnjim korisnicima nude povoljnije komercijalne uslove za kupovinu?

O: Nije. Reč je o usluzi koja pristupa mobilnom marketingu na potpuno nov, inovativan način. Umesto klasičnog pristupa u kome oglašivači plaćaju, a korisnici primaju obaveštenja, kod Telenor Superkupca ponuđači imaju besplatan pristup kanalu, a korisnici ostvaruju realne i ekskluzivne popuste. Ideja je da dugoročno ovaj kanal naraste do nivoa tradicionalnih medija za oglašavanje, gde se prednost za korisnike upravo ostvaruje uštedom u promociji.

Postoje i druge razlike u odnosu na veb grupne kupovine: fokus nije na uslugama nego na brendiranim proizvodima, popusti nisu uvek u procentima (postoje različiti sistemi ), nema plaćanja unapred, kupon se koristi na mestu prodaje. Jednom rečju, sve je prilagođeno mobilnom korisniku.

P: Superkupac je jedan vid m-Commerce rešenja koje kombinuje SMS marketing i mobilni web sajt. S obzirom na trenutnu popularnost mobilnih aplikacija, da li korisnici mogu da očekuju izradu mobilne aplikacije u budućnosti ili smatrate da za tim nema potrebe, obzirom da mobilni web sajt sasvim dobro radi svoj posao?

O: Projekat je trenutno u pilot fazi i predstavljene su samo najosnovnije funkcije. Na jesen planiramo i Android aplikaciju, ali i ona će kao i mobilni veb služiti za proširenje i unapređenje korisničkog iskustva onima sa pametnim uređajima. Prednosti Superkupca mogu da ostvare svi Telenorovi korisnici – dovoljan je bilo koji mobilni telefon, jer kuponi mogu da se koriste ili prosleđuju prijateljima i putem običnog SMS-a.

SMS marketing kao call-to-action

P: Biznis model Superkupca jeste prijavljivanje na pretplatni SMS premium servis sa cenom od 129 dinara mesečno. U trenutnoj verziji korisnik na dnevnoj osnovi dobija po jednu ponudu i nema nikakvu mogućnost da izabere tip popusta i tip roba ili usluga za koje želi da bude obaveštavan, već dobija sve. S obzirom da plaća za uslugu, da li smatrate da bi u narednoj verziji Superkupca ovo trebalo da bude omogućeno kroz neki vid filtriranja ponude?

O: Trenutno još uvek traje promotivni period. Pre početka naplate, korisnicima će biti omogućeno da u sklopu svog profila unesu i interesovanja, tj. počećemo sa ozbiljnijom segmentacijom korisničke baze, a uvešćemo i opciju zamene kupona.

P: Gledajući iz ugla prodavca, da li je planirano da u sledećoj verziji Superkupca postoji mogućnost targetiranja uže ciljne grupe, kao npr. po polu, godinama, geografskoj lokaciji i sl?

O: Naravno, to je i neophodno da bismo mogli da ostvarimo profilisanje kupona prema interesovanju korisnika.

Superkupac kupon i detalji o ponudi

P: Ono što se kod mnogih sličnih koncepata potvrdilo kao kritična tačka jeste motivacija i obučenost radnika na samim prodajnim mestima. Kakva je procedura, koliko traje sam proces i koliko je komplikovano da radnici ponište kupon i omoguće krajnjem korisniku da ostvari željeni popust? Da li barkod na kuponu ima neko specifično značenje i da li je potrebno imati neki poseban hardver za njegovo očitavanje na prodajnim mestima?

O: Proces upotrebe kupona za prodavce na prodajnim mestima jednostavan je koliko i za kupce. Oni kupcu daju samo šifru (kod akcije) koju korisnik unosi ispod kupona ili šalje SMS-om na 9999 i to je sve. Do sada nismo imali slučaj da se prodavac zbuni, jer imaju vrlo jednostavna i jasna uputsva, iako se kuponi već uveliko koriste. Korišćenje bar koda i ostali načini povezivanja sistema na prodajnim mestima sa sistemom Telenor Superkupca su opcioni i uglavnom predviđeni za najveće maloprodajne lance.

P: Za sada, usluga je dostupna samo korisnicima Telenor mreže. Sa druge strane korisnik ima mogućnost da prosledi kupon svojim prijateljima putem SMS-a. Na koji način je ovo moguće prevazići ukoliko primaoci kupona nisu korisnici Telenor mreže?

O: Trenutno je jedini način prevazilaženja da prenesu broj u Telenor mrežu ili povedu sa sobom u kupovinu korisnika Telenor mreže :-)

Superkupac - svakim danom sve veća ponuda

P: Superkupac je za sada samo pilot projekat. Šta je to što mislite da je ključna stvar koja će privući nove korisnike i nove kompanije koje bi se na ovaj način oglašavale?

O: Već u ovoj fazi projekat Superkupac je privukao ozbiljne ponuđače, sa kojima intenzivno radimo na proširenju ponuda, mogućnosti servisa i posebnim loyalty programima. Kako se bude povećavao kvalitet, verujemo da će se tako povećavati i broj kupaca. Insistiramo samo na ekskluzivnim i realnim ponudama za Telenor Superkupce.

Jedno je sigurno, iako je u pitanju pilot projekat, Superkupac je postavio čvrste telmelje na kojima može da se izgradi ozbiljna priča i veoma komercijalan biznis model. Telenor Srbija je kompanija koja ima dovoljno resursa, znanja i iskustva u telekomunikacionoj industriji da ne trebamo ni jednog trenutka da sumnjamo u svetlu budućnost ovog projekta. Želimo im svu sreću u tome!

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

3 Responses to “Superkupac – mobilni kuponi na drugačiji način”

  1. ima smisla, moglo bi to da zaživi

  2. A da li iko zna gde ponuđači mogu da se jave i ponude svoje usluge?
    superkupac+ponuđači na googlu izbacuje samo ovaj blog :)

  3. Edin Suljević says:

    Nenade, svi zainteresovani ponuđači se mogu javiti putem email-a superkupac@telenor.rs.

    Navedite naziv firme, djelatnost i kontakt podatke. Bićete veoma brzo kontaktirani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.