Zašto su važni mobilni kuponi u retail prodaji?

Retail, kao poseban segment prodaje, sve više prepoznaje prednosti koje pruža m-commerce (mobilna trgovina).

Po definiciji, m-commerce se pored m-paymenta (mobilno plaćanje) sastoji iz dva nezavisna koncepta: mobilni marketing i mobilni kuponi.

Svaki od njih je moćan na svoj način i često se sagledavaju posebno, odnosno nezavisno jedan od drugog.

Ipak, ukoliko se ova definicija sagleda logički i iz ugla praktične primene, dolazi se do zaključka da mobilni kuponi nisu ništa drugo do proširenje koncepta mobilnog marketinga. Upravo to su zaključili i sami retaileri, uverivši se na praktičnim primerima u moć objedinjene mobilne strategije koja pored mobilnih kupona u m-commerce uključuje i neke druge aspekte mobilnog marketinga…

 Mobilni kuponi u retail prodaji

Na sreću po same retailere, odnos između mobilnog marketinga i mobilnih kupona je jako povezan i njihovo ujedinjavanje u sveobuhvatnu mobilnu strategiju je relativno lako ostvariti. Mobilni kuponi se smatraju delom mobilnog marketinga, kao što se na klasične štampane kupone gleda kao na deo tradicionalnog marketinga.

Korišćenje mobilnih kupona u mobilnom marketingu ima za cilj:

  • kreiranje svesti,
  • izgradnju brenda,
  • podsticanje lojalnosti potrošača,
  • povećanje prodaje i
  • generisanje protoka ljudi na prodajnim mestima (Retail)

Retail radnja

Statistike govore da preko 68% populacije poseduje mobilni telefon i da čak 87% korisnika ne napušta svoj dom bez mobilnog telefona. Obe ove cifre daju naznaku o veličini potencijalnog tržišta.

Kao dodatak tome, vredno je napomenuti podatak da čak 64% procenata potrošača želi da putem svojih mobilnih uređaja dobija određene mobilne kupone i da skoro 95% njih koristi svoje kupone prilikom kupovine, što je, za nekih 20%  iznad procenata iskorišćenja štampanih ili online kupona.

 

Znajući ove procente, efektivna i efikasna kombinacija mobilnih kupona što pre treba da postane neizostavan način promocije u retail poslovanju. Mobilni kuponi mogu da budu integralni deo velikih kampanja mobilnog marketinga tako što nude odgovarajući call-to-action potrošačima i na taj način promovišu i podižu svest o samom brendu.

Barkod skeniranje

Nezavisno od toga kako se izvršava krajnji postupak plaćanja (keš, kartica, internet prodaja, pay-pal, opterićivanje telefonskog računa itd.) m-commerce kreira i omogućuje korišćenje potuno funkcionalnog trgovanja putem mobilnog telefona. Integracija mobilnih kupona i mobilnog marketinga su stvari koje su potpuno prirodne u tom okruženju.

Mobilni marketing postavlja osnove tako što pokreće komunikaciju između potrošača i retailera, a mobilni kuponi pretvaraju tu komunikaciju u nešto što je podložno određenoj akciji (npr. sama prodaja u radnjama).

Isto tako, važno je napomenuti da mobilni kuponi najbolje funkcionišu kada nisu zamišljeni kao jednokratna inicijativa, već kao deo postojeće dvosmerne komunikacije između potrošača i kompanije. Integracija dvosmerne komunikacije je jako bitna sa stanovišta formiranja dugoročnog odnosa sa potrošačima i održivosti čitavog mobilnog programa, kao npr. loyalty klub.

Pored mobilnosti, što predstavlja definitivno najbitniju funkcionalnost kod mobilnih uređaja, mogućnost ostvarivanja dvosmerne komunikacije je upravo ono što i jeste njihova glavna karakteristika i to svakako treba iskoristiti.

Autor:

Aleksandar Petković

Ukratko o autoru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.