Zašto kreiranje mobilne strategije treba da bude prioritet?

Mnogi brendovi uskaču u svet mobilnog marketinga bez ikakve strategije nastupa na tom kanalu. Obično su to videli od konkurencije ili nekog drugog brenda, te osim toga nema drugih razloga zašto se odlučuju na taj korak, kao i konkretnog plana na koji način treba da uključe mobile u svoje poslovanje.

Potvrdu da to nije retkost možemo da vidimo u istraživanju koje su sproveli Kontagent i Econsultancy koje pokazuje da više od dve trećine kompanija nemaju unapred definisan način pomoću kojeg mogu da utvrde da li je ono što su radili u mobile komunikacionom kanalu bilo efikasno ili ne, kao i da samo jedna trećina prati performanse svojih mobilnih kampanja na pravi način.

Mnogi brendovi koji su radili bilo kakvu mobile  kampanju su to uradili jer su imali svest da njihov brend treba da ima prisustvo na mobilnim platformama. Međutim, retki su oni koji krenuli sa planiranjem tako što su prvo odredili koji su ciljevi koje na ovaj način žele da postignu, pa tek onda krenuli u razradu. Velika većina njih planira da ove godine potroši izvesne budžete na mobile, ali nisu sigurni na koji način da integrišu sve one podatke koje na ovaj način prikupljaju.

Ovaj scenario je poznat od ranije. Tako je bilo 1998. godine kada su se brendovi odlučivali da kreiraju korporativne veb sajtove, ali i pre 3 – 4 godine kada su istu muku imali zbog pojave društvenih mreža.

U trenutku kada se, recimo, odlučuje da li je potrebno raditi mobilnu aplikaciju ili kreirati mobilni veb sajt, neophodno je imati odgovarajuću mobilnu strategiju, kao i razumevanje koji parametri trebaju da budu mereni. U svakom slučaju, nemojte žuriti i donositi odluke koje kasnije mogu višestruko da vas koštaju. Ukoliko je mobile novo i neistraženo polje za vas, preporuka je da svakako prvo krenete sa mobilnom verzijom veb sajta. Ukoliko imate jednostavan mobilni veb sajt, sa osnovnim informacijama o onome čime se bavite – imate osnovu za bilo koji dodatni vid digitalne aktivacije ciljne grupe na mobile platformi. Mobile aplikacije trebaju da donose određeni added value kako bi ih vaše mušterije preuzele sa marketa aplikacija i koristile. Plaćeni Google AdWords oglasi i mobile search koji pokrivaju mobinu pretragu, geo lokacijsko pozicioniranje, kreiranje klubova lojalnih potrošača i sl. mogu vremenom da se dodaju na vašu osnovnu mobilnu strategiju i platformu, čime vaše prisustvo na tržištu raste veoma progresivno, a time i rezultati prodaje.

 

Ukratko o autoru

Aleksandar Petković radi kao Digital Strategic Planner u digitalnoj agenciji Initiative FB. Svoje znanje često deli i sa učesnicima na konferencijama u regionu, gde je držao predavanja o različitim konceptima mobilnog marketinga. Neke od njih su Mobile Monday, E-Trgovina, biZbuZZ, Internet Hungary itd. Vodi radnu grupu za mobilni marketing pri IAB Srbija.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Unable to load the Are You a Human PlayThru™. Please contact the site owner to report the problem.